tisdag 11 november 2008

Hemresa i mörkret

Det låter kanske dystert - oroa er icke, det är ganska okej faktiskt - här glider jag tyst genom kvällen i min 1:a klass kupé och har precis blivit serverad en portion kycklingfilé och potatisgratäng - salladen hade sett sina bättre dagar men i övrigt var det precis så bra som man inte trodde att en middag på ett tåg kunde bli, SJ kan - om man betalar...

Jag hade en upplevelse idag - för första gången - i hela mitt liv - var ett tåg till Stockholm framme före utsatt tid - ska köpa en Triss på vägen hem. Galet.

Jag tycker verkligen inte om Stockholm - det ligger kanske lite i värmlandsmentaliteten att inte tycka om Stockholm, men jag är ärligt talat glad att jag inte flyttade hit som man nästa gjorde för några månader sedan. Trivs bättre hemma, sorgligt men sant så saknar jag nog banne mig inte speciellt mycket i Karlstad som inte ett par besök per år i huvudstaden kan åtgärda.

Har precis sprungit igenom 3 avsnitt av Californication och jag är helt såld på serien - även denna säsongen. Skulle man ha en bråkdel av den kvicktänktheten Hank Moody erbjuder skulle man vara en riktig plåga :-) till och med mer än nu.

Vi ankommer strax till Karlstad central och avstigningen sker på höger sida i tågets färdriktning

Äntligen snart hemma - ska bara byta om lite snabbt och ta mig ut för att springa några kilometer - livet går vidare - imorgon är det gym som gäller.

/A - poet mellan Karlstad och Kil

Inga kommentarer: