lördag 15 november 2008

Dagens Déjà Vu - Kommersiell radio

The movies can wait, har på något sätt fastnat i The Bourne Ultimatum på Canal+. 

Lady Gaga - är det någon mera än jag som har svårigheter att förstå hur man väljer ut sin musik på kommersiell radio? Det verkar sitta någon mentalt skadad dåre med både taskig musiksmak och guldfiskminne eller möjligtvis den sämsta människan i historien.

Jag jobbar som en del redan vet i butik, bland annat som säljare, och om jag hör Lady Gaga en gång till idag så är jag rädd att jag kommer att explodera - den mentala smärtan jag känner endast utav att höra hennes namn för håren i nacken att resa sig utav obehag. En sådan jävla skitlåt - och den spelas 3 - 4 gånger per timma - ska det vara såhär???? Som Sverker Olofsson skulle säga på sant Plus-manér.

Vad jag undrar, som en vetgirig snart medelålders ungdom  är; har det alltid varit såhär - genom alla år? Nu har kanske förvisso inte fenomenet kommersiell radio varit med sedan tidernas begynnelse - men jag undrar hur det var när t.ex Elvis var stor - spelade man hans absolut jävligaste skitlåtar på radion minst en gång i timman på samma sätt som idag?

I många sammanhang skulle det garanterat klassas som ljudtortyr - RixFM, Mix Megapol, Radio City - redo för export till Guantanamo - let's make som money!

Inga kommentarer: