onsdag 19 november 2008

The brand new life of Mr Malm

Ja - det är sant - det här är - eller i alla fall känns som ett helt nytt liv. Dagen har erbjudit livskvalité på ett plan som man inte har upplevt på väldigt länge helt utan krav, stress, måsten utan helt enkelt lustfyllt. Det vände i måndags - då tog jag äntligen beslutet att ta mig i kragen och lufta telefonen för att ringa min chef och berätta att jag inte har några intentioner att fortsätta på min nu,, eh, dåvarande tjänst.

Jag har verkligen dragit mig för att våga - men nu känns det så otroligt bra - men så brukar det väl vara, men drar sig för någonting för att man inte riktigt är säker på konsekvenserna. Jag tänker försöka att ta varje dag precis som den kommer och vara ärligt nyfiken på varje dag - jag är helt övertygad att varje dag kommer att bjuda på guldkorn om man bara håller ett öppet sinne och tar emot livet med en positiv inställning,

Kanske är det enforfinerna som talar efter att ha tränat - men det känns så jävla bra. Har idag fått till det tredje  träningspasset för veckan som antagligen blir det sista, slutet av veckan innebär jobb och stipendieutdelning och helgen en weekend i Göteborg med  julmarknad och hotellfrukost.

/A

Inga kommentarer: