söndag 19 oktober 2008

Nog är nog
















Nu är det hög tid att jag börjar ta hand om mig själv - livet handlar inte bara om att jobba jobba jobba dagarna i ända och ta den ack så värdefulla fritiden till att "jobba igen det man inte hinner", hinner jag inte klart - så har jag ju uppenbart haft för mycket att göra. 

Egentligen är det ju ganska enkelt, men man intar sig allt som oftast att man kanske borde ha gjort lite mera. - vilket är helt galet med tanke på att man inte får extra betalt.

Häromdagen var jag på ett seminarium med Klas Hallberg som jag  skrev om tidigare med temat "Arbeta mindre - få mer gjort". I stort kan man säga att det handlar om att prioritera och inte köra på i gamla vanor utan att ifrågasätta vad man gör och kanske framför allt - varför. Känner att jag allt som oftast går i gamla fotspår och gör det jag alltid har gjort - och ärligt talat så är det ganska omotiverande. För mig var seminariet något utav ett väckelsemöte - tid för mig själv - det är nog lösningen för ett bättre liv.

Kanske blev den insikten ännu tydligare när jag idag både har genomfört säsongens första bågskyttetävling samt tränat lite löpning. Löpningen var inte värre än ett par kilometer på asfalt där jag allvarligt trodde att jag skulle avlida efter 5 minuter i ett långsamt tempo - pinsamt.

Bågskyttet gick även det åt helvete - missade frukosten - den blev kvar i en kasse i hallen - BIG problems - en koncentrationssport utan frukost ger vissa problem - skallen hänger liksom inte riktigt med. Ett lite märkligt symptom är att man när man står och siktar helt enkelt tappar fokuseringen på pricken som man siktar med  - man inser att man helt enkelt bara slötittar på någonting annat än att försöka få pricken att ligga i mitten av tavlan. Det blir helt enkelt inga bra förutsättningar för att vara en framgångsrik bågskytt. Tävlingen tog tack och lov slut - men det blev sådär - minst sagt - resultatet hade varit årssämsta förra säsongen - nåja - nu var i alla fall det gjort - mera träning - bättre matvanor.

Inga kommentarer: