tisdag 14 oktober 2008

Apple - you just broke my heart

Idag är en stor dag - mitt hjärta slår som bekant starkt för nya prylar - så nu värker inte bara mitt hjärta efter att jag har förlorat min härliga vackra kamera - nu ikväll släppte Apple nya laptops - and they broke my heart...

Mina Damer och Herrar, låt mig presentera världens näst sexigaste dator, nya MacBook 13,3". Helt galet sugen att byta ut min MacBook Air mot denna lilla söta maskin - men det är ju någonting för framtiden, suck - alltid framtiden. Största fördelarna? Större lagningsutrymme, snabbare processor, mera minne och fram för allt - bättre grafikkort - det är just dessa saker som jag inte riktigt är nöjd med när det gäller min nuvarande - när jag pysslar med bilder så orkar den tyvärr inte med riktigt :( och det lär dessvärre inte bli bättre med den nya kameran, aldrig får man vara nöjd.

Men i alla fall, även förutom det helt fantastiska släppet av datorn som får mina allra djupaste prylkänslor att sjunga som en överförfriskad sjöman en fredagkväll, så har dagen faktiskt varit ganska bra, jag har jobbat på "mitt andra jobb" idag - även om det mer och mer känns som att jag bedrar både mig själv och min arbetsgivare genom att göra ett ganska genomruttet jobb. Men - säger dom att dom är mycket nöjda - ska man verkligen ha dåligt samvete då?

Har gett mig fan på att jag ska dra igång mina säljare genom att stå i första ledet och bevisa att trots lågkonjuktur så kan man fånga upp kunder - bara genom att finnas först på plats och hälsa på alla kunder. Vill man så kan man - det är ganska enkelt.

Imorgon ska jag på en föreläsning - hade nästan glömt det när jag fick biljetten i brevlådan häromdagen - Lära för livet arrangerar en föreläsning med temat Arbeta mindre - få mer gjort av en man som jag är bredd att geniförklara, Klas Hallberg. Jag har hört honom ett par gånger tidigare och desstom köpt alla hans böcker och jag fullständigt avgudar hans sätt att utbilda med en kombination av hårda fakta inbäddade i en fantastisk humor - varje gång så får man sådana här Ja men ... fan det stämmer ju, HA, varför håller jag på såhär för?!

Klockan 13:00 smäller det - I can't wait! :)

Inga kommentarer: