söndag 12 oktober 2008

Jag vill mera!

















Jag njuter av att vara ledig denna helgen så det är helt galet, vädret är ju fullkomligt underbart med strålande sol, 12 grader varmt och vinden viner runt knutarna - ungefär så bra som en höstdag kan bli. Det negativa - om det nu finns något sådant med en sådan här dag - skulle i så fall vara att dom flesta löven har fallit till marken,

Har varit ute på en promenad, strax över en timmas promenad tog oss ner till Frykens södra strand och tillbaka hem via Claes för att kolla framgångarna i husbygget - det tar sig!

Det känns oändligt långt bort till jobbet imorgon - man kan ganska lätt ställa in sig på att vara ledig, en dag räcker för att ge mersmak :)

Men innan dess måste jag tvätta - har svårt att få ihop en enda outfit utav det som är rent - återanvända? Njaeh, tror inte det :)

Jag håller på att bli galen, inte den kliniska termen galen som att man förlorar sitt förstånd och behöver tvångsmatas med lugnande medel; nej, jag saknar en kamera så jag nästan får tårar i hjärtat - har haft Linns kamera dom senaste dagarna och även om den är okej så blir det liksom inte riktigt samma sak - fuck! Det är fortfarande nästan två månader kvar innan min kamera kommer - grymma värld - WHY????

Inte för att man har sådär enormt mycket tid att fotografera - men det är ändå en skön känsla att veta att man kan om man får ett tillfälle, irriterar mig lite på att man i stort sett ska behöva ha dåligt samvete för att ha ett liv. Man hinner inte längre med att faktiskt ha ett liv utanför jobbet. Det är någon som har sagt "arbetet är till för att finansiera fritiden" jag måste erkänna att jag känner väldigt mycket för det citatet - det är ett förhållningssätt till arbete om jag sympatiserar med.

Jag vill ha ut mera av livet - jag vill inte vakna till liv som en medelålders man som är halvt framgångsrik och har levt helt utan att ha upplevt någonting förutom "roliga" situationer i arbetslivet. Det finns en viss risk att man låter otroligt bitter nu, MEN; jag hatar att jobba 12 timmars dagar och känna att det fortfarande finns 10 timmar kvar av dygnet som man skulle kunna fylla med arbete utan att man skulle hinna klart, jag hatar att ha dåligt samvete för att man i snitt jobbar närmare 6 sådana dagar per vecka och ändå är tvugen att "be" om ledigt den där sista dagen. Jag gillar mitt jobb, men jag vill fortfarande att det ska finnas en ganska tydlig gräns mellan arbete och ledig tid, idag flyter allt ihop till en enda jobbliknande röra.

Topp 3 önskemål i livet om det bara funnits lite mera tid;
  1. Skulle börjat träna 4 gånger i veckan
  2. Skulle fotografera minst 1 gång i veckan
  3. Skulle dammsuga en dag i veckan ;-)

Apropå städning så ska jag uppvakta tvättmaskinen nu.

Inga kommentarer: