lördag 12 juli 2008

Allt över 42 fot är framgång

Jag har inte bloggat på några dagar, jag har varit on the wes
t coast med David & Sandra, en 2,5 dagars tur i en stuga på Hunnebostrand med utflykter till Smögen och Grebbestad! Det är bara en tripp på runt 30 mil, men det är som att komma till en annan värld. Min västkusterfarenhet är fortfarande väldigt ugn, ungefär 5-6 dagar totalt skulle jag uppskatta det till ... men man får absolut lite tankeställare om hur man lever ...

Några saker som jag har kommit fram till;
  • Jag jobbar för mycket
  • Jag tränar för lite
  • Jag har på tok för svårt att ta tag i saker - behöver förbättra min karaktär rejält!
När man strosar omkring där på bryggorna så ser man saker man sällan ser i Karlstad, förutom tång, saltvatten, norrmän och maneter. Jag snackar om båtar, stora båtar, från 42 fot och uppåt, och deras ägare. Mest norrmän naturligtvis när båtarna kostar från 1,7 miljoner och uppåt - begagnade ... Dom verkar leva ett litet annat liv, det är i alla fall känslan man får när man ser dom, även om det bara handlar om ett par minuter av deras liv. Det jag saknar i mitt eget liv, är att man inte riktigt tar tag i sitt liv på den där tiden då man inte jobbar, blir mest att man väntar på att man ska jobba nästa gång - och så jävla roligt är det inte.

Skulle vilja ha ett jobb, ett vanligt jobb och jobba från 7 - 16 så att man kunde planera sitt liv lite bättre, för det är svårt när man jobbar så spritt och framför allt varannan helg, jag har i alla fall insett att jag har ingen direkt framtid på min nuvarande arbetsplats, inte långvarigt i alla fall - firman har en personalpolitik som är helt av banan.

Dags att fundera på maten, behöver nog fundera lite extra på hur jag egentligen vill ha mitt liv .. 

/A - på återseende

Inga kommentarer: