söndag 13 juli 2008

Alla är vi olika

Det är en sådan jävla klyscha men det är så sant, det blev väldigt tydligt när vi satt i Grebbestad och kom att prata på något så ointressant som telefonabonnemang och olika operatörer. Jag och David hamnade i två skilda läger där jag ville framhålla att för stabilitet och bra täckning så är det Telia som gäller i Sverige, i alla fall i trakterna där vi bor, David o andra sidan försökte hänvisa till en kartläggning som tidskriften Mobil gjorde där det visade sig att detta var fel, HERE WE GO och det börjar bli lite hetsigt. Man fick ta tag i sig själv och intala sig;

"Men för fan Anders, det handlar om telefonabonnemang, man KAN ha olika åsikter!"

Man är olika, och man lever på olika sätt, mitt liv för jag sorgligt nog erkänna handlar skrämmande mycket om prylar och olika features. Det kan ju naturligtvis låta otroligt tråkigt, nördigt och förmodligen även ganska sorgligt men så är det i alla fall och jag är faktiskt ganska nöjd med det. 

Jag var antagligen bland dom första i Sverige som beställ
de en Macbook Air när Apple lanserade den, satt som ett frimärke vid datorn och följde presentationen Live - innan jag hade somnat den kvällen var beställningen lagd, på två stycken - Linn måste ju ha en också. Jag har lagt helt vansinniga pengar på kamerautrustning dom senaste åren, jag har förvisso fortfarande en ambition om att ge mig på något slags frilandsfotande inom en relativt rimlig framtid men det är nog fortfarande mer pengar än dom flesta lägger på prylar under en livstid. Jag vägrar att "fuska" med matvaror, skulle hellre svälta än att köpa mat av märket Eldorado och Euroshopper - jag är helt övertygad om att produkter från Scan är kvalitetsmässigt bättre än lågprisalternativen på lågpriskedjorna.
Det låter säkert skitdrygt som någon låtsasstekare, men
 jag är ju absolut inte rik, inte på långa vägar men det är ett sätt som jag har valt att leva, och jag lever hellre med vardagslyxen 52 veckor per år än att spara tusentalskronor i månaden och försöka leva i lyx 2 veckor om året på någon utlandssemester.

Men sen kommer kanske allt detta att förändras om m
an skulle bli förälder, misstänker att man då bara hjälplöst kan se pengarna rinna iväg, kanske blir tvungen att sälja av några objektiv för att ha råd med blöjor och barnmat :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig om att det i princip alltid är bättre att lägga på några kronor och satsa på kvalité, men när det gäller mat är det nog inte så jävla stor skillnad som man vill tro. Stycke två i det här
pressmeddelandet från Axfood kanske kan intressera?

Kul att du kom upp till Stockholm vid invigningen förresten... ;)