söndag 3 januari 2010

2010 - En spännande ny chans.



Årets första blogginlägg, insåg när jag gjorde några mindre justeringar att 2009 var ett relativt passivt blogg-år för herr Malm med ett snitt på under 1 inlägg per vecka. Kan säkert hända att 2010 blir ett minst lika passivt år, men i så fall är det på grund utav att livet utanför fönstret har lite mera att erbjuda.

Det är mycket på gång nu, jag håller på att en gång för alla styra upp min ekonomi ett steg i taget - snart är alla dyra lån borta med undantag för lägenhetslånet och det är ju med handen på hjärtat svårt att bli av med bara sådär och speciellt dyrt är det ju inte heller. Bilen ska ju förhoppningsvis snart vara borta, ett dyrt datorlån är snart löst - jo, det går åt rätt håll!

Körkortet är snart klart, ungefär 1 månad kvar innan man kanske sitter här och känner sig helt fri. Inte en enda dag för tidigt, alls, det som är svårt att förstå är varför har jag inte tagit tag i det här tidigare? Det är en svårbeskrivlig känsla av lycka varje gång man är på väg ifrån körskolan - om allt hade gått enligt planerna så hade jag firat 10 år med körkort - ibland kommer livet emellan.

Men 2010 kommer bli ett bra år;
Jag ska fortsätta min nyttigare livsstil och gå ner ytterligare i alla fall 5 kilo, jag ska fortsätta att besöka både gymmet och springa/cykla. Jag ska fotografera mera än någonsin, jag ska skjuta mera bågskytte, jag ska arbeta mindre och framför allt - jag ska på en foto-roadtrip någonstans i Europa! 2010 - here I come!

Inga kommentarer: