onsdag 6 januari 2010

Prioriteringar och nya löften.

Jag sitter köldslagen i soffan och försöker sammanfatta tankarna som far omkring som vildar inombords. Dagen tog slut snabbare än jag ville och fortfarande har jag ingen aning om vad jag egentligen har gjort, eller det är ju inte direkt minnesluckor men jag kan inte för hela min värld förstå hur det kunde ta hela dagen. Lite som en söndag ungefär.

Jag har i alla fall bakat muffins till fikat med min far - andra gången på en vecka och jag känner mig lite stolt över kommentaren "-Va' goda, är det bake-n-shake?". Min far är en mästare på att inte kunna ge komplimanger - om det beror på att han tycker att hans son är en totalt misslyckad människa eller om han bara är så finns det ingen som vet. Som hans kommentar efter att jag inte hade totalt misslyckats med halkbanan för ett par veckor sedan "Ni fick väl kanske inte köra så fort.." Det kallas visst kärlek ...

Sitter och surftar runt lite på foto-sidor och hamnar som vanligt numera på www.parpersson.se och inspireras i hans länklista, Clint Clemens och Jeremy Cowart får stå för inspirationen ikväll tillsammans med Evans Blue i iTunes. Jag önskar verkligen att jag fotade mera, kameran står på tok för mycket och samlar damm. Samtidigt är det ju ett ständigt problem med det här med tiden - den räcker liksom aldrig riktigt till för allt man vill. Kanske är det min oförmåga att prioritera utan istället tidsödande tänka ut nya sätt att klara mig igenom dagen?

Höbalar sepember 2007

Extra nyårslöfte för 2010 - jag ska bli bättre på att få saker och ting gjorda - to be continued ..

/A

Inga kommentarer: