söndag 8 november 2009

Livet på den andra sidan

Jag har nog aldrig känt mig just så här tom tidigare och jag kan inte alls säga vad det beror på. Kanske är det på grund utav dygnets avsaknad av ljus på dagarna, kanske är det ännu en dipp i motivation på jobbet, kanske är det den senaste tidens stora omställning i livet, kanske är det en kombination av samtliga ovanstående.

Vad vet jag? Jag är 28 år gammal. Jag har ett jobb som jag inte älskar alls lika ofta som tidigare. Jag är trött på att leva varje dag i något slentrian-mönster. Jag börjar känna mig allt mer misslyckad. Mest av allt skulle jag vilja ställa mig och skrika för full halls för att släppa ut allt.

Egentligen har jag ingen aning om vad jag vill göra, kanske borde man bara passa på att dra iväg - resa någonstans och bo och arbeta med någonting helt annat ett tag - prova på någonting nytt - men det kräver ju ett mod som jag inte alls känner att jag har. Den senaste tiden har jag läst en hel del ur Klas Hallbergs böcker, bland annat den senaste YCDBRALAI (You can't do business running around like an idiot) och det har verkligen fått fart på skallen. Ibland är det skönt att inte tänka efter och få för sig att det man har är just det man egentligen vill ha - så att man slipper få för sig att man kanske vill någonting helt annat.

Risken som verkar finns är ju att man finner att man skulle vilja ha någonting helt annat utan att för den skull veta vad det egentligen skulle vara. Frustration är det ordet som ligger närmast till hand för att beskriva känslan som biter sig fast i skallen.

Förvirrat.

/A

Inga kommentarer: