onsdag 24 september 2008

Run away days























Kväll vid nedre fryken.

Vem stal min dag??

Idag har dagen bara försvunnit, vilket är otäckt att inse. Jag var ledig idag - egentligen - men jag vaknade tidigt - på grund utav att man ställt klockan okristligt tidigt, runt 06:15 ungefär - sick. Men i alla fall så somnade man om och vaknade när Linns klocka ringde och det var dags för henne att åka till jobbet och jag åkte med - jag hade nått att göra där - hade jag fått för mig.

Insåg ganska snart att så inte var fallet, vid 10:30-snåret började jag fundera på att det kanske var dags att dra sig hemåt - vid 18-tiden så insåg man att det inte var någon större idé att åka hem - vad hände där emellan?!

Vet att jag har gjort en raid idag, vi har äntligen börjat sätta hårt mot hårt när det gäller våra konkurrenter, total prispress med lite fula tag - allt är tillåtet i kärlek och krig sägs det - det här är totalt kärlekslöst. Vi har en lokal vitvaruhandlare som annonserade i NWT i månadags om Demodagar med fabrikatet Cylinda med hyffsade priser - vi har beställt hem samtliga produkter, prisat ner dom minst 500:- och skyltat upp "Det är dumt att betala för mycket" med "Deras pris" - "Vårat pris". Ganska effektfullt - får se vad man får för inspel på det hela.

I alla fall så sitter man nu åter igen i soffan och väntar på att dygnet ska ta slut och lönen komma in på kontot - det har varit en utmaning dom senaste dagarna och man går på ångorna av vad som en gång i tiden var augustilönen.

Jag har bestämt mig för att köpa en ny kamera, så nu ligger min "gamla" kamera ute på annons, verkar dock vara i det närmaste hopplöst att få den såld - trots att det är det lägsta priset man kan finna på nätet med ett par tusenlappars marginal - fuck!

Inga kommentarer: