lördag 27 september 2008

Kapitalförstöring i höstfärger!
















HEEEEEELLG!

Har varit en helt underbar ledig dag, har hunnit renovera badrummet en aning, har ätit både hemmalagad lunch och middag, en shoppingtur där man fastnade på MQ och kom därifrån med en supertrevlig röd och vitrandig skjorta, en scarf - min första någonsin - vet fortfarande inte hur den ska knytas eller bäras så det lär innebära en lektion av modeoraklet och sist - men absolut inte minst en helskön huvtröja från Scotch & Soda - gött i höstkylan :) avslutade hela utflykten med en kaffe och macka på Café Royal.

Jag har äntligen sålt min kamera - vansinne enligt min ekonomiska rådgivare och tillika sambo - att köpa en kamera för 30 000:- och sälja den för 17 000:- drygt ett år senare är tydligen en ganska dålig idé - och det kan man väl hålla med om - på nått plan - speciellt när det handlar om att man ska köpa en ny för 21 500:-.

Men, jag tycker nog att det i det lite längre loppet faktiskt är en ganska god idé jag är helt säker på att jag skulle vilja  byta ut den inom ett halvår - då har det släppts en nyare version av kameran jag sålde - och då hade jag kunnat se mig om i stjärnorna efter 17 000:-. Istället får jag en nyare (och därmed även modernare kamera) med garanti - inte helt illa. Eller ... ja ...

Jag tycker i alla fall att det ska bli kul, dock så blir man kameralös i över en månad - i den absolut finaste fotoperioden - lär bli att kidnappa Linns kamera en eller ett par gånger så att man kan fota lite gula och röda höstlöv.

Nåväl, nu är det mera vin som gäller - Masi here I come :D

/A

Inga kommentarer: