lördag 7 februari 2009

Gamla banor

Det finns som bekant ett ordspråk som lyder: "Man kan inte lära gamla hundar att sitta". Jag är den gamla hunden, det stod klart idag efter att ha kaxat till mig lite angående min nya insikt i hur jag ska leva mitt liv, "Jag väljer livet!".

7 timmar senare så var det som bortblåst och antagligen redan innan, Linn är på tjejfest med några kollegor från jobbet och direkt slog mig tanken; kanske skulle man sätta sig ner och planera våren ikväll när jag ändå är ensam hemma.

STOP!

Vad hände här? Varför ska jag - på min fritid - sätta mig och planera jobbets utmaningar för dom kommande månaderna? Det är ju min fritid - min FRIA TID - ledig. 7 timmar, sen hade man glömt att man hade inlett ett nytt liv där var sak helt enkelt har sin tid, ibland är det svårt att vara människa.

Satt i bilen på väg hem och förbannade mig själv, men är samtidigt tacksam att jag kom på mig själv - tror att det var ett första steg i att kommer till rätta med det här skadliga livet. Det "enda" som återstår nu är att få till arbetsdagar mellan 07-16 så att man kan leva ett "normalt" liv för allt vad det kan vara värt.

*Foo Fighters - Walking After You Rullar på stereon, upptäckte den häromdagen på tåget till Stockholm, den ligger med en på liveskiva som jag köpte på iTunes för flera månader sedan Skin & Bones - och den är verkligen helt grym - det är en slinga som rullar i bakgrunden som bara fastnar i skallen.

Snart dags att släpa sig till sängen - en lång dag imorgon - på jobbet - igen.

Positiv inställning, det löser sig - imorgon blir en riktigt riktigt bra dag!

Out! / A

Inga kommentarer: