lördag 7 februari 2009

9 minuter

Sen är det dags att återigen åka till jobbet för några timmars jobb, känns lite overkligt efter att ha varit ledig i hela 9 dagar - hur gör man? Trots att man har gjort samma sak i över 5 år så är det nästan lite nervöst inför sådana här dagar när man varit borta ett tag.

Jag har nästan bestämt mig för att avveckla lite uppdrag på jobbet, dom där ideélla som man bara tog på sig för att man skulle "visa framfötterna". Men faktum är att jag hellre låter fötterna stå på jorden och inte hålla på med en massa projekt som i dessa tider inte leder till några som helst förmåner. Varför skulle man utan någon som helst ersättning ta på sig ett uppdrag från jobbet som tar tid på mina lediga dagar? På många sätt anser jag att företaget där jag jobbar idag är helt fel ute - det här är nog en utav dom värsta  felen; man förväntas att ställa upp gratis som ledare för "företagets bästa". Från idag, är det bara;

TACK, MEN NEJ TACK - JAG VÄLJER LIVET!

/A - En rebell i en lågkonjuktur!

Inga kommentarer: