torsdag 22 januari 2009

Mäklardrägg


Två dagar i frihet - har utnyttjat dom på absolut sämsta sätt genom att i stort sett inte göra ett skit. Men ändå - vad ska man göra när det bara är ledsamt gått och blött utomhus - ett tvättäkta skitväder helt enkelt.



Häromdagen när jag väntade på bussen till jobbet fick jag se denna skylt och allt kändes för ett ögonblick bara ironiskt, morgonen hade en underbar snöslask-karaktär med inslag av kraftfulla kastvindar - jo man tackar - men det är ju skönt att jullovet är slut...!

Idag har jag för första gången i mitt liv upplevt en mäklare som som lever upp till det deras  minst sagt skamfilade ryckte. Saken är som sådan att jag och Linn är på jakt efter ett nytt boende, 3 år i Kil har helt enkelt  blivit nog och vi har börjat se oss om efter någonting nytt i Karlstad. Vi har surftat flera timmar efter ett lämpligt objekt och har gång på gång återkommit till ett alternativ på Herrhagen i Karlstad, en gammal fabrik byggd 1915 som har varit kontor dom senaste 20 åren som nu ska renoveras och byggas om till lägenheter.


Missa inte tillfället att få bo i en loftvåning i den vackra Trikåfabriken med vidunderlig utsikt över Karlstad. Endast 10 min promenadväg till centrum. Som närmaste granne har du en trivsam blomsterhandel och runt hörnet ligger en livsmedelsbutik.
(...)
Lägenheten har 350 cm i takhöjd och ekparkett i samtliga rum.
(...)
Tillträde: hösten 2009

Det låter ju helt enkelt otroligt bra - så igår slog jag till och ringde mäklaren - jag tyckte att han lät lite avvaktande men tänkte inte mera på det utan vi kom överens om att vi skulle träffas i dag vid 13:30. Väl där så börjar han med att ursäkta sig för att det finns ju egentligen ingenting att se, hela byggnaden består i dagsläget utav utrivna kontorslokaler med undantag för en visningslägenhet och vindsvåningarna som har varit lägenheter tidigare men som även dom ska renoveras. 

Väl i visningslägenheten så inser man att det är jättefina lägenheter - men planlösningen är ju en smula hopplös, mycket vinklar, konstig rumsfördelning, vissa rum var enorma medans andra var så smala så att man inte skulle få in en säng.

Den beryktade loftvåningen som var 1 till antalet var såld, och den hade dessutom inte den omtalade takhöjden på 350cm utan snarare 120cm lägre - detaljer ... lägenhetsytan stämde inte heller. Och det kanske värsta av allt - det var inte klart för inflyttning till hösten, KANSKE, till våren/sommaren 2010 - jo man tackar - jag tror inte det. Så nu är man tillbaka på ruta ett, skit.



Dessutom ska Linn nu lämna mig för en sjöman från Cypern - det här är helt enkelt inte min vecka..

/A

Inga kommentarer: