tisdag 6 januari 2009

Coffeehouse by George


En liten reflektion angående det "nyöppnade"-fiket Coffeehouse i Karlstad - det var med en viss förväntan som man besökte CHbG för att testa hur det var - det skulle ju vara intressant med ytterligare ett alternativ till numera smått legendariska T och det där förbannade Waynes som inte bara har öppnat ett - utan TRE jävla ställen inom ett kvarter.

Men i alla fall - Coffeehouse är garanterat lattemorsornas nya favorithak med brett mellan borden, gott om plats, stora lokaler .... i övrigt så lännade det en hel del att önska, kaffet var sådär, de varma chokladen likaså, kladdkakan smakade syntetiskt och serveringen var inte bara långsam utan såg ut att utföras av ... jag vet inte vad - men jag hade då defentivt inte anställt dom om jag drivit stället.

Sammanfatting:
+ Fina lokaler
+ Perfekt för lattemorsorna
+ Centralt
- Kass personal
- Kaffet smakade skit
- Chokladen smakade skit
- Bakverken var syntetiska
- Servicenivån var minst sagt tveksam
- Hög ljudnivå

Jag dricker även fortsättningsvis mitt kaffe på T.

/A

2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt att läsa, googlade coffehouse by george och klickade fram till din blogg. Det har iaf blivit nya ägare där och ska se till att ta bort dina"-" från listan. Hoppas att du inte har något emot att jag använder mig av dina kommentarer i förbättrings syfte. Hör isf av dig :)

Anonym sa...

Gud, kan verkligen hålla med om att personalen är kass! Tjejerna ser ut som att de är tagna direkt från gatan. Gick därifrån efter att ha väntat på att få beställa i 10 minuter när personalen stod och fyllde på is typ? Så dåligt.